[ Персонаж,Команда,Гильдия] ваши мысли вопросы и предложения по поводу билдов.

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
Пишите. ПвЕ ПвП Билды стратеги, вопросы, ответы, вс приветствуется! :smile:
Для начала предлагаю написать своих пвп чаров.

Будет удобно если все будут придерживатся одной формы описания.
Например мой ПвП АирЭле/Ме

Атрибуты:
13 +1 Air Magic
9 + 1 Energy
9 + 1 Inspiation
3 + 0 Domination

Скилы:
Lighting Orb (15/2/5)
ChainLighting (10/2/20)
Shok (5/0.75/5)
Envervaiting Charge (10/1/8)
Air Attunement (10/2/60)
Shatter Ench (15/1/25)
Energy Drain (5/1/20)
Rez Signet
 
Последнее редактирование модератором:

NIGMA

Пользователь
Пользователь
27 Фев 2005
738
0
0
33
банлэнд
Походу в Томбы!

Решил замутить такую темку,ибо из гильды щяс оч мало народу онлайн,а с америкосами играть сложно.Короче давайте соберемся и все вместе сходим в томбы!Если все пройдет нормально можно будет повторить:smile:
Вобщем сначала надо составить билд.указывайте ваши предпочтительные классы.
Моя идея билды такова:4 аирэле,3 монка и один рейнджер(желательно чтоб его вторичная профа была Месмер или некрос)Эле по команде стреляют орбами(или чейн лайтингами) монки их ясное дело лечат:smile:а рэйнджер устраивает врагам оч неприятные пакости вызывая духов(особенно фрозен соил)....Вот..жду ваших предложений...
 

Yakkou

Пользователь
Динозавры
Пользователь
9 Фев 2005
327
0
0
Основной чар монах/e, в пвп пробую разные конфигурации поменяв местами професии е\монах (имею в итоге 104 енергии). Остановился на килере кастеров щас обьясню схему.

Елементалист, прокачен earth + energy storage + air magic (немного тока для кнокдауна). Система проста, в наличии имею 2 атаки, кнокдаун а все остальное на армор и защиту. Прячусь за препятствие или стену, и кастую на доктора или кастера obsidian flame + gale (knockdown). Через 30с таких атак доктор остаеться без енергии. Для ближнего боя в ход идет aftershock. Для танка вариора 2 вида армора earth armor + kinetic armor. Легко держу 2 вариоров достаточно долгое время.

1) obsidian flame требует всего 5 енергии для каста и 5 секунд перезарядка. Так же спел игнорирует армор и при хорошей прокачки каждый раз попадает по 90-100 дамагу. Минус отжирает максимальную енергию, поэтому у меня её много и преимущество за примари елементалистом
2) афтершок делает 130 дамаг, если человек в кнокдауне. Поэтому нужен гале с прокаченым до 5 аирмаджик.
3) армор буфы снижают на нет очень много магических и физических атак (при танке вариоров например оч помогает).
 
Последнее редактирование модератором:

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
ХитСезона! Модный %) билд АирЭле/Мессмера
(Используемый СпайкТимами)

E/Ме
Атрибуты: Air Magic(max), Energy Storage, Inspiation
Скилы:
Lighting Strike, Lighting Orb, ChainLighting, Gale, Drain Enchantment, Energy Drain (5/1/20), Rez Signet.
(Вместо Гали можно брать Envervaiting или Blind для контры Вариоров, или Ускорение для таскания флагов, в зависимости от нужд команды)

Комбо: (Drain Enchantment) + Lighting Orb + Lighting Strike(ChainLighting)

Состав СпайкКОманды: 5 АирЭле/Мессмер(ВардЭле) + 2 ПроМонка + 1 ХилерМонк.

Сильные стороны: Атаки молниями имеют 20-25% вероятность игнорировать броню. При синхронном выстреле 5 орбов внося около 600-800 дамака. То есть чардж выносит любого противника. Массовый ЭнерджиДренй выпивает весь манапул среднестатистического Монка или Мессмера. Постоянно снятие энчантов в врага и потпитка собственного манапула за их счет. Ненужно много Маны.

Слабые стороны: При нарушение синхро, противник успевает отлечивается. Есть две контр страты. Первая это сбивание синхронного залпа эле за счет интераптов или простых кнокдунов. Второе это уменьшение урона за счет ренжерского Духа зимы который делает все магические атаки - атаками холодом(теряется игнор брони).

ПС: Нигма говорил что их вынесли СмитингМонки, хотелось бы услышать конкретики.
ПСС:Нас вчера тоже вынесла БалансТима с уклоном в Смит у монков. Но я если честно нефига не понял как. Скорее всего за счет сбивания синхро. Ай хейт кнокдаун энд интерапт %)
 
Последнее редактирование модератором:

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
1) obsidian flame требует всего 5 енергии для каста и 5 секунд перезарядка. Так же спел игнорирует армор и при хорошей прокачки каждый раз попадает по 90-100 дамагу. Минус отжирает максимальную енергию, поэтому у меня её много и преимущество за примари елементалистом
.
Галя и ОбсиданФлейм вызывают слишком быстрое сокращение максимального манапула от истощения. Хватит ли энергии на длительный бой? И еще у ОбсиданФлейма 90 это демедж с учетом того что он игнорит бронь или без? Какой элитный спел?
 
Последнее редактирование модератором:

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
Re: [ Персонаж,Команда,Гильдия] Билды хилеров

[!] Protection-Monks.

Class: Monk / Necromancer

Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 12+4 (97)
Protection Prayers: 10+1 (61)
Blood Magic: 8 (37)

Total attribute points used: 195/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Signet of Devotion [Divine Favor] (0,2,5) Signet: Heal target ally for 106 health.
2) Protective Spirit [Protection Prayers] (10,0,5) Enchantment: For 18 seconds, target ally cannot lose more than 10% health due to damage from a single attack or spell.
3) Convert Hexes [Protection Prayers] (15,2,20) Spell: Remove all hexes from target other ally. For 17 seconds, that ally gains +10 armor for each Necromancer hex that was removed.
4) Mend Ailment [Protection Prayers] (5,1,2) Spell: Remove one condition from target ally. That ally is healed for 53 health for each remaining condition.
5) Guardian [Protection Prayers] (5,1,2) Enchantment: For 5 seconds, target ally has a 42% chance to block attacks and magical projectiles.
6) Reversal of Fortune [Protection Prayers] (5,0,2) Enchantment: The next time target ally would take damage, that ally gains that amount of health instead, maximum 63.
7) Divine Boon [Divine Favor] (5,0,0) Enchantment: While you maintain this enchantment, whenever you cast a Monk spell on an ally, that ally is healed for 73 health, and you lose 2 energy.
8) Offering of Blood [Blood Magic] (5,0,15) Spell: Sacrifice 10% maximum health. You gain 15 energy. This is an elite skill.

Class: Monk / None
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 12+2 (97)
Protection Prayers: 12+2 (97)
Total attribute points used: 194/200
Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)

1) Guardian [Protection Prayers] (5,1,2) Enchantment: For 5 seconds, target ally has a 48% chance to block attacks and magical projectiles.
2) Pacifism [Protection Prayers] (10,3,30) Hex: For 20 seconds, target foe cannot attack. This effect ends if the target takes damage.
3) Shielding Hands [Protection Prayers] (5,1,25) Enchantment: For 10 seconds, damage received by target ally is reduced by 17.
4) Protective Spirit [Protection Prayers] (10,0,5) Enchantment: For 21 seconds, target ally cannot lose more than 10% health due to damage from a single attack or spell.
5) Reversal of Fortune [Protection Prayers] (5,0,2) Enchantment: The next time target ally would take damage, that ally gains that amount of health instead, maximum 76.
6) Signet of Devotion [Divine Favor] (0,2,5) Signet: Heal target ally for 94 health.
7) Mend Ailment [Protection Prayers] (5,1,2) Spell: Remove one condition from target ally. That ally is healed for 66 health for each remaining condition.
8) Martyr [none] (5,0,10) Spell: All conditions on party members are transferred to you. This is an elite skill.

Class: Monk / Warrior
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 7+2 (28)
Protection Prayers: 12+2 (97)
Tactics: 10 (61)

Total attribute points used: 186/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Reversal of Fortune [Protection Prayers] (5,0,2) Enchantment: The next time target ally would take damage, that ally gains that amount of health instead, maximum 76.
2) Shielding Hands [Protection Prayers] (5,1,25) Enchantment: For 10 seconds, damage received by target ally is reduced by 17.
3) Protective Spirit [Protection Prayers] (10,0,5) Enchantment: For 21 seconds, target ally cannot lose more than 10% health due to damage from a single attack or spell.
4) Remove Hex [none] (5,2,7) Spell: Remove a hex from target ally.
5) Mend Condition [Protection Prayers] (5,1,2) Spell: Remove one condition from target other ally. That ally is healed for 66 health.
6) Shield of Regeneration [Protection Prayers] (15,1,20) Enchantment: For 11 seconds, target ally gains 10 health regeneration and 40 armor. This is an elite skill.
7) Bonetti's Defense [Tactics] (0,0,8) Stance: For 9 seconds, you have a 75% chance to block incoming melee attacks and arrows. You gain 5 energy for each successful melee attack blocked. Bonetti's Defense ends if you use a skill.
8) Watch Yourself!' [Tactics] (0,0,4) Shout: Party members near you gain +20 armor for 9 seconds.

Class: Mesmer / Monk
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Fast Casting: 8+1 (37)
Inspiration Magic: 10+4 (61)
Protection Prayers: 12 (97)

Total attribute points used: 195/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Aegis [Protection Prayers] (15,1,30) Enchantment: For 10 seconds, all party members have a 50% chance to block attacks.
2) Reversal of Fortune [Protection Prayers] (5,0,2) Enchantment: The next time target ally would take damage, that ally gains that amount of health instead, maximum 67.
3) Life Bond [Protection Prayers] (10,2,0) Enchantment: While you maintain this enchantment, whenever target other ally takes damage from an attack, half the damage is redirected to you. The damage you receive this way is reduced by 25 points.
4) Protective Bond [Protection Prayers] (10,2,0) Enchantment: While you maintain this enchantment, target ally cannot take more than 5% damage at one time. When Protective Bond prevents damage, you lose 3 energy or the spell ends.
5) Convert Hexes [Protection Prayers] (15,2,20) Spell: Remove all hexes from target other ally. For 18 seconds, that ally gains +10 armor for each Necromancer hex that was removed.
6) Protective Spirit [Protection Prayers] (10,0,5) Enchantment: For 19 seconds, target ally cannot lose more than 10% health due to damage from a single attack or spell.
7) Drain Enchantment [Inspiration Magic] (10,1,25) Spell: Remove an enchantment from target foe. If an enchantment is removed, you gain 22 energy.
8) Energy Drain [Inspiration Magic] (5,1,20) Spell: Steal 20 energy from target foe. This is an elite skill.

Class: Monk / Mesmer
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 10+1 (61)
Protection Prayers: 12+4 (97)
Inspiration Magic: 8 (37)

Total attribute points used: 195/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Life Barrier [Protection Prayers] (15,2,5) Enchantment: While you maintain this enchantment, damage dealt to target other ally is halved. If your health is below 38% when that ally takes damage, Life Barrier ends. This is an elite skill.[Boss: Enshal Hardwood (Frozen Forest)]

2) Reversal of Fortune [Protection Prayers] (5,0,2) Enchantment: The next time target ally would take damage, that ally gains that amount of health instead, maximum 84.[Ascalon City (Sir Bertran)]

3) Protective Spirit [Protection Prayers] (10,0,5) Enchantment: For 24 seconds, target ally cannot lose more than 10% health due to damage from a single attack or spell.[The Amnoon Oasis (Tengsao) Quest: Blood and Smoke]

4) Mend Condition [Protection Prayers] (5,1,2) Spell: Remove one condition from target other ally. That ally is healed for 74 health.[Droknar's Forge (Bartoch) Quest: A Belated Betrothal]

5) Remove Hex [none] (5,2,7) Spell: Remove a hex from target ally.[Lion's Arch (Firstwatch Sergio) Quest: Helping the Dwarves]

6) Resurrection Signet [none] (0,5,0) Signet: Resurrect target party member. You may use this skill only once per mission.[Ascalon City (Sir Bertran)]

7) Blessed Signet [Divine Favor] (0,2,10) Signet: For each enchantment you are maintaining, you gain 3 energy, maximum 19.[Droknar's Forge (Bartoch)]

8) Mantra of Inscriptions [Inspiration Magic] (10,0,20) Stance: For 62 seconds, your signet rings recharge 38% faster.[Camp Rankor (Steig)]
 
Последнее редактирование модератором:

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
[ ! ] Healing-Monks

Class: Monk / Necromancer

Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 10+2 (61)
Healing Prayers: 12+3 (97)
Blood Magic: 8 (37)

Total attribute points used: 195/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Offering of Blood [Blood Magic] (5,0,15) Spell: Sacrifice 10% maximum health. You gain 15 energy. This is an elite skill.
2) Divine Boon [Divine Favor] (5,0,0) Enchantment: While you maintain this enchantment, whenever you cast a Monk spell on an ally, that ally is healed for 61 health, and you lose 2 energy.
3) Remove Hex [none] (5,2,7) Spell: Remove a hex from target ally.
4) Infuse Health [Healing Prayers] (10,0,0) Spell: Lose half your current health. Target other ally is healed for 136% of the amount you lost.
5) Orison of Healing [Healing Prayers] (5,1,2) Spell: Heal target ally for 70 health.
6) Healing Touch [Healing Prayers] (5,1,5) Spell: Heal target touched ally for 60 health. Health gain from Divine Favor is doubled for this spell.
7) Dwayna's Kiss [Healing Prayers] (5,1,3) Spell: Heal target other ally for 60 health and an additional 20 health for each enchantment or hex on that ally.
8) Heal Other [Healing Prayers] (10,1,3) Spell: Heal target other ally for 180 health.

Class: Monk / Elementalist
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 12+1 (97)
Healing Prayers: 12+4 (97)

Total attribute points used: 194/200
Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Orison of Healing [Healing Prayers] (5,1,2) Spell: Heal target ally for 73 health.
2) Word of Healing [Healing Prayers] (5,1,4) Spell: Heal target other ally for 84 points. Heal for an additional 106 points if that ally is below 50% health. This is an elite skill.
3) Healing Touch [Healing Prayers] (5,1,5) Spell: Heal target touched ally for 63 health. Health gain from Divine Favor is doubled for this spell.
4) Healing Breeze [Healing Prayers] (10,1,2) Enchantment: For 10 seconds, target ally gains health regeneration of 10.
5) Remove Hex [none] (5,2,7) Spell: Remove a hex from target ally.
6) Signet of Devotion [Divine Favor] (0,2,5) Signet: Heal target ally for 89 health.
7) Restore Life [Healing Prayers] (10,8,0) Spell: Touch the body of a fallen party member. Target party member is returned to life with 51% health and 93% energy.
8) Glyph of Sacrifice [none] (5,1,15) Glyph: Your next spell may be cast instantly, but takes an additional 120 seconds to recharge.

Class: Monk / Warrior
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 8+1 (37)
Healing Prayers: 12+4 (97)
Protection Prayers: 7+1 (28)
Tactics: 8 (37)
Total attribute points used: 199/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Reversal of Fortune [Protection Prayers] (5,0,2) Enchantment: The next time target ally would take damage, that ally gains that amount of health instead, maximum 50.
2) Orison of Healing [Healing Prayers] (5,1,2) Spell: Heal target ally for 73 health.
3) Healing Touch [Healing Prayers] (5,1,5) Spell: Heal target touched ally for 63 health. Health gain from Divine Favor is doubled for this spell.
4) Divine Spirit [Divine Favor] (10,0,60) Enchantment: For 7 seconds, Monk spells cost you 5 less energy to cast (minimum cost: 1 energy).
5) Divine Boon [Divine Favor] (5,0,0) Enchantment: While you maintain this enchantment, whenever you cast a Monk spell on an ally, that ally is healed for 52 health, and you lose 2 energy.
6) Aura of Faith [Divine Favor] (10,1,20) Enchantment: For 60 seconds, target ally gains 40% more health when healed. This is an elite skill.
7) Mend Ailment [Protection Prayers] (5,1,2) Spell: Remove one condition from target ally. That ally is healed for 40 health for each remaining condition.
8) Bonetti's Defense [Tactics] (0,0,8) Stance: For 8 seconds, you have a 75% chance to block incoming melee attacks and arrows. You gain 5 energy for each successful melee attack blocked. Bonetti's Defense ends if you use a skill.

Class: Monk / Warrior
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 8+1 (37)
Healing Prayers: 12+4 (97)
Tactics: 10 (61)
Total attribute points used: 195/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)

1) Aura of Faith [Divine Favor] (10,1,20) Enchantment: For 60 seconds, target ally gains 40% more health when healed. This is an elite skill. \ Martyr [none] (5,0,10) Spell: All conditions on party members are transferred to you. This is an elite skill.
2) Orison of Healing [Healing Prayers] (5,1,2) Spell: Heal target ally for 73 health.
3) Healing Touch [Healing Prayers] (5,1,5) Spell: Heal target touched ally for 63 health. Health gain from Divine Favor is doubled for this spell.
4) Infuse Health [Healing Prayers] (10,0,0) Spell: Lose half your current health. Target other ally is healed for 139% of the amount you lost.
5) Dwayna's Kiss [Healing Prayers] (5,1,3) Spell: Heal target other ally for 63 health and an additional 21 health for each enchantment or hex on that ally.
6) Remove Hex [none] (5,2,7) Spell: Remove a hex from target ally.
7) Disciplined Stance [Tactics] (10,0,60) Stance: For 9 seconds, you gain +24 armor and have a 75% chance to block attacks. Disciplined Stance ends if you use an adrenal skill.
8) Watch Yourself!' [Tactics] (0,0,4) Shout: Party members near you gain +20 armor for 9 seconds. / Deflect Arrows [Tactics] (5,0,30) Stance: For 16 seconds, you have a 75% chance to block arrows. This effect ends if you attack.

Class: Monk / Ranger
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Divine Favor: 10+1 (61)
Healing Prayers: 11+4 (77)
Protection Prayers: 4+1 (10)
Wilderness Survival: 9 (48)
Total attribute points used: 196/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Convert Hexes [Protection Prayers] (15,2,20) Spell: Remove all hexes from target other ally. For 12 seconds, that ally gains +10 armor for each Necromancer hex that was removed.
2) Draw Conditions [Protection Prayers] (5,0,0) Spell: All negative conditions are transferred from target other ally to yourself. For each condition acquired, you gain 13 health.
3) Orison of Healing [Healing Prayers] (5,1,2) Spell: Heal target ally for 70 health.
4) Healing Seed [Healing Prayers] (15,2,25) Enchantment: For 20 seconds, whenever target other ally takes damage, that ally and all adjacent allies gain 30 health.
5) Reversal of Fortune [Protection Prayers] (5,0,2) Enchantment: The next time target ally would take damage, that ally gains that amount of health instead, maximum 37.
6) Healing Touch [Healing Prayers] (5,1,5) Spell: Heal target touched ally for 60 health. Health gain from Divine Favor is doubled for this spell.
7) Dwayna's Kiss [Healing Prayers] (5,1,3) Spell: Heal target other ally for 60 health and an additional 20 health for each enchantment or hex on that ally.
8) Melandru's Resilience [Wilderness Survival] (5,0,25) Stance: For 16 seconds, you gain health regeneration of 2 and energy regeneration of 1 for each condition and hex you are suffering. This is an elite skill.

Class: Elementalist / Monk
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Energy Storage: 12+4 (97)
Earth Magic: 3+1 (6)
Healing Prayers: 12 (97)
Total attribute points used: 200/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Orison of Healing [Healing Prayers] (5,1,2) Spell: Heal target ally for 60 health.
2) Heal Other [Healing Prayers] (10,1,3) Spell: Heal target other ally for 151 health.
3) Healing Breeze [Healing Prayers] (10,1,2) Enchantment: For 10 seconds, target ally gains health regeneration of 8.
4) Healing Seed [Healing Prayers] (15,2,25) Enchantment: For 18 seconds, whenever target other ally takes damage, that ally and all adjacent allies gain 25 health.
5) Restore Life [Healing Prayers] (10,8,0) Spell: Touch the body of a fallen party member. Target party member is returned to life with 45% health and 80% energy.
6) Glyph of Sacrifice [none] (5,1,15) Glyph: Your next spell may be cast instantly, but takes an additional 120 seconds to recharge.
7) Ward Against Melee [Earth Magic] (10,1,20) Spell: You create a ward against melee at your current location. For 11 seconds, allies in this area have a 50% chance to evade melee attacks.
8) Ether Prodigy [Energy Storage] (5,1,5) Enchantment: Lose all enchantments. For 26 seconds, you gain energy regeneration of 4. When Ether Prodigy ends, you take 2 damage for each point of energy you have. This spell causes exhaustion. This is an elite skill.
 
Последнее редактирование модератором:

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
Class: Ranger / Monk
Attributes: (cost) '+' indicates Rune attributes
Expertise: 3+1 (6)
Wilderness Survival: 12+4 (97)
Healing Prayers: 12 (97)
Total attribute points used: 200/200

Skills: [Attribute] (Energy, Cast Time, Recharge TIme)
1) Orison of Healing [Healing Prayers] (5,1,2) Spell: Heal target ally for 60 health.
2) Heal Other [Healing Prayers] (10,1,3) Spell: Heal target other ally for 151 health.
3) Healing Breeze [Healing Prayers] (10,1,2) Enchantment: For 10 seconds, target ally gains health regeneration of 8.
4) Healing Seed [Healing Prayers] (15,2,25) Enchantment: For 18 seconds, whenever target other ally takes damage, that ally and all adjacent allies gain 25 health.
5) Restore Life [Healing Prayers] (10,8,0) Spell: Touch the body of a fallen party member. Target party member is returned to life with 45% health and 80% energy.
6) Melandru's Resilience [Wilderness Survival] (5,0,25) Stance: For 21 seconds, you gain health regeneration of 2 and energy regeneration of 1 for each condition and hex you are suffering. This is an elite skill.
7) Dryder's Defenses [Wilderness Survival] (5,0,60) Stance: For 12 seconds, you gain 75% chance to evade attacks and 62 armor against elemental damage.
8) Storm Chaser [Wilderness Survival] (10,0,30) Stance: For 21 seconds, you move 25% faster, and you gain 5 energy whenever you take elemental damage.
 

Soul drinker

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
64
0
0
33
Somewhere around nothing
Сейчас еще довольно много тим на основе лайтнинг е хотя многие знают как их контрить но не используют так как сами играют спайкерами вобщем эта комбинация-носок достаточно большой чтобы их заткнуть без использования духа winter

Cостав команды 4 me/X 1 re/ne 3 mo/ne

3 me/X (Fast casting+domination+illusion) Скилы-Backfire,energy surge,mantra of recovery,echo,shame,shatter enchantment,migraine,diversion

Эти месмеры предназначены для прекращения деятельности монков(в большинстве лайтнинг е тим 3 монка) при условии что месмер не лагает он практически полностью контролирует вражеского mo.Эхо применяем на мантру восстановления и получаем +45% к перезарядке скилов беспрерывно(то есть эффект сохраняется до восстановления необходимых для перезапуска ускорения скилов)+ qucklinq zephyr re/ne получаем практически непрерывный каст

1me/X(Теже атрибуты) Скилы-Mantra of recovery,echo,cry of frustration,diversion,migraine,power spike,guilt,backfire

Этот же месмер мешает е кидать свои почти синхронные залпы,в идеале уменьшает эффективность е почти в 2 раза создавая проблемы у 2-3 е что позволяет избежать смерти цели почти в 100% случаев

Re/ne(Marksmanship+blood magic+wilderness survival) Cкилы-Blood is power,quickling zephyr,frozen soil,life transfer,concussion shot,tongue biter,savage shot,chocing gas

Рейнжер и монки это группа поддержки месмеров постоянно вливающих в них в них ману с помощью blood is power(спел жертвует 33% от максимального здоровья персонажа) и пополняя собственные хитпоины с помощью life transfer также re/ne помогает месмеру сдерживать е

2 mo/ne(Divine favor+healing prayers+blood magic)Скилы-Smite hex,remove hex,blood is power,life transfer,heal other(остальные 3 слота остаются на усмотрение игрока например можно взять spell breaker,divine healing,heal party/healing touch)

Хилеры адаптирование под билд заправляют месмеров маной и потихоньку убивают врагов life transfer для восстановления я бы использовал или healing touch(индивидуальное использование) либо heal party(лечит сразу всех использовать по очереди так как потребляет слишком уж много маны) и spell breaker на случай если е все таки наносят слишком большой урон или враг пытается ограничить свбоду действий месмеров/поддержки с помощью проклятий для этой же цели и 2 скила для их снятия

Насчет третьего монка я не уверен на его мессте может быть или протекшен(Divine favor+protection prayers+blood magic)(Blood is power,life transfer,protective spirit,spell breaker,divine entervention,protective/life bound,life bartier,offerinf of blood)
Или смайтинг монк(Smiting prayers+bloood magic)(Bane signet,smite,banish,shield of judgment,signet of judgment,blood is power,life transfer,offering of blood)

При протекшен монке(при нормальной его деятельности конечно)шанс на гибель члена греппы весьма мал при смайтинг монке же увеличивается прямой урон(то есть наносимый без условий как наример у месмеров урон наносится только при прерывании спела)

Месмеры в защитном накасте выходят вперед и берут в обработку вражескую группу далее подтягивается поддержка,месмеры сковывают кастеров хексами а поддержка начинает потихоньку убивать группу

Слабые места это отсутствие противовеса нокдаунам у wa(исправляется изменением скила mе на soothing images) и слабый прямой урон.Также отсутствие скилов воскрешения(хотя их можно взять по желанию у хилер монков) но если месмеры обрабатывают вражесккую партию как надо и без подвисаний то необходимость в воскрешении не должна возникнуть вобще

Вобщем то и все не пинайте слишком сильно ибо неопытен пока просто раздел оживает в лучшем случае раз в неделю:smile:
 

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
Соло мнк для Андерворлда :smile:
UW Solo Mo/W Build and Tutorial
Hi,
I like to solo the UW with my character so I thought that you guys might also like to try this. By solo i mean 100% unaccompinaied (haha spelling) 1 hero is in the UW and that hero is my hero.. uh yeah. Also, this build is godly in pvp (interchange bonettis for mending) vs a team w/o enchantment removal. In tombs I can tank 1v9 indefinately while still dealing a large amount of damage. ANYWAYS_- Here's the detailed spec.

Jelly Samwich
(Monk/Warrior)
Lvl 20 + Attributes from teh 2 quests
Healing Prayers 5+4 [9]
Smiting Prayers 9+3 [12]
Protection Prayers 12+3 [15]
Divine Favor 8+3 [11]
Tactics 2 [2]

I wear a superior rune on every piece of my armor which brings my HP down to 105. If you don't understand this read the description for protective bond.

Weapon Set 1:
Protective Icon
Energy +8
Protection Prayers +1 (20% Chance while using skills)
Health +30
-Obtained from collector north of Lions Arch by the Caromi Tengu Boss/Imps

Weapon Set 2:
Smiting Rod
Light Dmg: 11-22
Improves Skill recharge using Smiting Prayers Skills (20%)
-Obtained from collector in Droknars Forge
Protective Icon
Energy +12

Skills
Healing Breeze
Blessed Signet
Balthazar's Aura
Zealot's Fire
Bonetti's Defense
Protective Bond
Essence Bond
Balthazars Spirit

Tutorial
Pay your gold and get into the UW!!
Ok, first off equip whatever armor gives you 16 prot prayers, then equip the protective icon and cast protective bond. It is essential that you get a lvl 17 cast out of it, you will know its lvl 17 by it saying, "you lose 1 energy or the spell ends" rather than 2 from lvl 16. The difference between the two levels is tremendous, with the lvl 17 cast and the other two bonds on, you gain 1 energy for each hit you take. Once you have that up, throw on essence bond, balthazar's spirit, and zealot's fire. You are now ready for battle!

Starting off i'd only take on 2-3 aataxes at a time. This is safer but I find I taking on more gets the job done quicker (I usually tank 5 which takes between 45 and 90 secs to kill depending on interrupts). With the enchants on the first spell I use is healing breeze. This spell is essential. It is the driving force that keeps me alive so it is my highest priority. Once the aataxes have started punching away at me, I alternate between using healing breeze, bonetti's defense to charge up energy, and balthazars aura. Balthazars aura does the bulk of the damage to them, the damage incurred from zealots fire primarily keeps them from regening hp.

It takes a little practice but it is well worth it. Last night alone I found over 10 ectos which I sold for 100k today (note: this was before new trader system, ectos seem to drop less now). Tomorrow I'll post how to take down the creeping darknesses and details on a smite run (and if i have time and you guys are lucky maybe a video).
 

plastic smile

Пользователь
Пользователь
11 Май 2005
257
0
0
33
на обсуждение

Primary Class: Mesmer
Secondary Class: Elementalist

Attributes:

Water Mastery - 12
Fast Casting - 12

Attrib. Total: 194/200

Skills:
Water Trident - (Elite Spell) - Water Magic
Arcane Echo - (Spell) - Illusion
Shard Storm - (Spell) - Water Magic
Ice Spikes - (Spell) - Water Magic
Maelstrom - (Spell) - Water Magic
Deep Freeze - (Spell) - Water Magic
Glph of Lesser Energry - (Spell) - Water Magic
Water Attunement - (Enchantment Spell) - Water Magic
Notes: Your role in this is to do damage, with that damage you need to also disable the enemy from running away and attacking fleeing allies. To do this is quit simple, first set up your quickbar in the order of apperance of skills above. This will be very key and vital for being quick on the 'machine gunner' type of class this is.

The first thing you want to do is cast Water Attunement on yourself once you see the enemy, this will enable you 55seconds of easier energy regeneration. Next cast Glyph of Lesser Energy and lets start the nuking.

When you get close enough to the enemy and a target is called look for the biggest group you can find, with Glyph of Lesser Energy casted already cast Deep Freeze. This will slow down everyone in that area for a long duration of time. After that look for enemies running towards you and your party, mostly Warriors.

As they will be slowed they will still be running towards you and your allies, cast arcane echo and then Water Trident. Occasionally if they try to run away from your 2 skill Water Trident cast a rare Shard Storm.

Throw in Maelstrom and some more Deep Freeze for AoE with an occasional Ice Spikes, and your good to go and a great asset to your team.

Just remember, don't cast big spells becuase you can, cast them when they are needed.
~ Build Strength(s) ~ Does massive amounts of damage to a single target in a short period of time.

~ Build Weakness(es) ~ Vulnerble to almost anything thrown at them. I would not recomend this build if you are going to Arena a lot. This is a perfect build for tombs and Guild vs. Guild with a few dedicated monks however.

~ Preferred Role(s) ~ Direct Damage Dealer. Also has the ability to focus fire and help drop a target much more quickly.

~ Disliked Role(s) ~ Tank. Just don't try it. The flag runner is not your position.
 

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
Можно вечерком будет погонять таким дотером на тим арене(хотя как верно подмечено выше Мейлшторм и Дипфризз там не особо эффективны),хотя если без фасткаста то демедж у льда маловат. А ронятельная элитка полезно в случае если враг всё таки побежит :smile: Хотя с другой стороны вражеские монки всегда бегают, даже не знаю надо попробовать. От себя могу обеспечить прикрытие монком. Хотя мне лично, как дотер по душе Ренжер. Очень опасно на фасткасте ловить бэкфаер :smile:
 

NIGMA

Пользователь
Пользователь
27 Фев 2005
738
0
0
33
банлэнд
для минигана у месмера маны моловато,так что без поддержки некросом от этого билда мало пользы
 

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
Water Attunement + Glyph... + можно заменить трайдент на пауердраин, хотя тогда нечем будет кнок даунить... хз.. а некрос нужен сам собой :smile:.. давай ты им и будешь тада :smile:
 

NIGMA

Пользователь
Пользователь
27 Фев 2005
738
0
0
33
банлэнд
вообщем Безб просил отписаться каким билдом мы играли в ТА.

атрибуты:
fast casting 10+1
domination magic 12+1+1
illusion magic 8
minor vigor

Скилы (название-че делает):
backfire(he-he)- лежит на враге и бьёт его если он кастует
diversion вырубает следующий кстуемый спелл на минуту
empathy лежит на враге и отнимает по 30 хелсов при атаке(хорош против файтеров)
shatter encantment - взрывает лежаший на враге баф
energy burn - дд
mantra of recovery(elite)
imagined burden - дд ....и давно?замедляет вообще то:smile:)
rez signet(хочу заменить его на какуюнить монковскую ресалку)

Мысли:
me/ele(хотя эле взят тока для понта%)думаю заменить его на монка,чтоб в критических ситуациях мог быстро ресать)

// Имхо Монковские ресалки не фига не быстрые, лучше оставить РезСигн.
//рез сигнет одноразовый
 
Последнее редактирование модератором:

BeZb

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
281
0
0
атрибуты:
Protection
Divine
Heal

Скилы:
Life Barier(e) - все получают в два раза меньше жизни пока у меня больше половины жизни и есть мана.
Mending - Реген жизни +3
Aeges - у всей партии 11 секунд 50% вероятность заблочить атаку
Reversal of Fortune - союзник лечится когда его в след раз будут бить
Mend Cond - Убирать яд,даззелд и прочее..
Remove Hex - убирать некросовскую и месмерЗкую пакости
Blessed Sign -так я добываю ману
Rez Sign

Мысли:
Держал 3 Лайф барьера и 2 регена, на ком кроме воина держать реген надо подумать. При таких расскладах -1 мана реген и Blessed Sign хватает что бы держать ману в районе 15-20. Тогда её хватает что бы снимать кондишены и хексы соответсно Mend Cond,Remove Hex. А вот для Aeges,Reversal of Fortune мыны уже не достаточно, но тем не менее я пытался иногда их кидать. Надо потренится, может я криво играю просто.
На будушее...Могу держать еще один баф. И если прикрывать это регулярно Aeges то вражеские мессмеры не смогут снять их быстро.
 

Weewei

Пользователь
Пользователь
10 Фев 2005
537
0
0
38
Кантима 39
Эм, а можно кратенько о месмере, элементалисте и некро? И какую лучше 2-ю профу взять для Ренджера...
 

NIGMA

Пользователь
Пользователь
27 Фев 2005
738
0
0
33
банлэнд
Weewei сказал(а):
Эм, а можно кратенько о месмере, элементалисте и некро? И какую лучше 2-ю профу взять для Ренджера...
ренджеру лутше брать некроса или месмера.Еле-ддшник с большим прямым демеджем.Ме1 дд.Прямой дэмедж небольшой, однако с помощью всяких бэкфаеров враги сами себя убивают.ме2 сдерживающий(сковавающий,хз как назвать%))) не дает вражеской тиме нормально функционировать.постоянно кидает интеррапты,выкачивает ману и адреналин и тд и тп.Некрос саппот класс....это тебе Безб или Соул лутше объяснят.
 

Soul drinker

Пользователь
Пользователь
9 Фев 2005
64
0
0
33
Somewhere around nothing
Ме на которого повесили Blood is power от не это кошмар кастеров.Мигрень+power spike/power leak и все копайте яму я спать пришел.Хороший ме всегда нужен.Вобщем Нигма все сказал занимается раздачей подарков тиме-противнику от которых им становится немного неуютно на арене
Еле-дд самый большой прямой урон из всех классов.Нужны как в пвп так и в пве.Пве-оптимальный еле огненный из-за спелов действующий по площади.Пвп-электрический из-за шанса сппела залететь под броню жертвы полностью игнорируя сопротивление к урону.Вобщем используются повсеместно в пве ну и я думаю в большинстве билдов пвп
Не-поддрежка.На мой взягляд в пве самые удачные варианты магия крови и смерти.Магия смерти позволяет поднимать армии костлявых слуг поддерживать их и переманивать нежить на свою сторону.Магия крови основная поддержка кастеров из-за спелов с увеличением регенирации маны у союзников.Имеются и пакости для противников в виде появления у врага неплохой дегенерации жизни и присосок откачивающих хп за использование спелов/скилов прямой урон есть но слабоват хоть и не блокируется броней (тип урона shadow урон в районе 50-60хп)Я не говорю что в разделе проклятий нет дойстойных умений просто большинтво из них используется в специфических пвп билдах

PS Безб надо сегодня попробовать двойной BiP.На хеле я со втором монком перебрасываясь BiP лечили партию из 8 под ударами титанов.На мой взгляд неплохо получалось теряли максимум 1-2 войнов при каждом бое в 4-5 минут(у нас был 1 еле%)).Весьма успешно думаю если учесть с какой скоростью можно увидеть собственные кишки на ближайшей стене

2Weewei понадобится ускорка в прохождении сюжеток или просто застрянешь где стучи поможем